Wageningen University & Research
Genomineerd in de categorie: Universiteit
Veel mensen weten niet dat zeldzame veesoorten bestaan. Om te weten hoe het brede publiek geïnteresseerd gemaakt kan worden in deze bijzondere dieren, werd onderzoek gedaan naar specifieke doelgroepen.
Offline en online
Er zijn allerlei methoden uitgetest. De studenten gaan verder met de ontwikkeling van interpretatieve bewegwijzering, een verzamelcampagne en een Instagram-account. Instagram-accounts zijn een bewezen effectieve methode om nieuwe informatie bij mensen te krijgen.
Onbekend maakt onbemind
Interpretatieve bewegwijzering zijn bordjes langs wandel- en fietsroutes. Deze spelen in op de emotie of leren de bezoekers interessante feitjes. Met QR-codes kunnen er langs de route ook stempels verzameld worden. De verzamelcampagne werkt vergelijkbaar, maar met een stickerboek van een supermarktketen. Dit valt voornamelijk in de smaak bij kinderen.
Bij dit project is samengewerkt met:
- Centre of Genetic Resources, the Netherlands
- Stichting Zeldzame Huisdierrassen
Meer lezen?
Abonneer je dan op onze Nieuwsbrief. Je ontvangt elke maand een selectie van de nieuwste ‘Groen in Actie’ verhalen, nieuws en events.
Meer lezen?
Abonneer je dan op onze Nieuwsbrief. Je ontvangt elke maand een selectie van de nieuwste ‘Groen in Actie’ verhalen, nieuws en events.